DÜNYANIN EN AMATÖR YÖNETMENİ OLABİLİR
12/02/2016 - Habertürk
|
FİLMİN NOTU: 0.9
|
Görebileceğimiz en acemi kamera kullanımını, en boyutsuz kurgu tercihlerini, en kirli görsel yapıyı ve en basit diyalogları içeren aşk filmi… “Dünyanın En Güzel Kokusu”, izinsiz olarak 2011 tarihli bir Amerikan bağımsızından çekilip alınan çalıntı fikirle de eleştirilmeye açık. Sektörde ucuz filmleriyle şan yapan Mustafa Uğur Yağcıoğlu’nun projeye tutulması, Rıza Kocaoğlu ile Tuba Ünsal’ın emeklerini baltalamış.
Bir yönetmenin çöp (trash) komedi/romantik-komedi filmlerinin unutulmaz ismi olmaya doğru giderken hala film çekmesini nasıl yorumlayabiliriz? Elbette ülke sinemasının ayakları üzerine oturmaması ve ucuz üretimin alışkanlık haline gelmesiyle… “Dünyanın En Güzel Kokusu”, kağıt üstünde Ömer Faruk Sorak’ın danışmanlığı, genel yönetmenliği ya da süpervizörlüğüyle bir kalitenin sözünü veriyor.
TRASH KOMEDİ FİLMLERİNİN UNUTULMAZ YÖNETMENİ OLUR MU?
Ancak bu vaadi Mustafa Uğur Yağcıoğlu ile yerine getirmek mümkün değil. “Sizi Seviyorum” (2009) gibi fantastik romantik-komedi, “Şov Bizınıs” (2010) ve “En Güzeli” (2015) gibi komedi filmlerinin ‘çöp’ eğilimiyle bilinen yönetmeni duruyor karşımızda. Bu sebeple de Cihan Gedik-Metin Dağ ikilisinden oluşan, biri TV’ci, diğeri belgeselci ‘görüntü yönetmeni ekibi’ gerçek bir faciaya yol açıyor.
Bunların çaylak rejisörle birliktelikleri ondan alışık olduğumuz ‘kafaların kaçırıldığı çerçeveler’, ‘kolay üretimi hissettirmeye çalışan zorlama geniş açılar’, ‘sallapati çalışmanın ürünü uzun planlar’ ve ‘çamur gibi renkler’ getiriyor. ‘Kurtarma yazılısı’na hazırlanmış bir öğrencinin işi gibi duran kurguya hiç girmeyelim.
HİKAYE “MÜKEMMEL PLAN”DAN ALINMIŞ
Kocaoğlu-Ünsal ikilisinin Amsterdam’daki ‘dergi çekimi’nin montaj sekansla karıştırılması bardağı taşıran son damlalardan. Açıkçası diyaloglar da hiç başarılı değil. Yağcıoğlu senaryo konusunda da tökezliyor bir kez daha. ‘Karaktersiz’ yola çıkan Kocaoğlu ile Ünsal’ın doğaçlama yaptığını, ya da ‘rol kes!’ emriyle hareket ettiğini görüyoruz.
Tüm bu teknik acemilikler sayesinde “Dünyanın En Güzel Kokusu”nun Jennifer Westfeldt’in “Mükemmel Plan”ından (“Friends with Kids”, 2011) alınan yan hikaye yoluyla beliren ‘yasal olmayan yarı-yeniden çevrim’ çabasını umursamayacak hale geliyoruz. Orada yıllardır arkadaş olan Westfeldt (Julie) ile Adam Scott’ın (Jason) bebek sahibi olma kararları ‘çok hikayeli bir romantik-komedi’nin bir parçasını oluşturuyordu. Burada ise iki karakterin üzerine giden bir ‘duygusal-dram’ var. Filmografisinde ‘çöp film arşivi’ yapmayı kafaya koyan Yağcıoğlu’nun halen üretmeyi sürdürmesi ise dehşet verici…
Bir yönetmenin çöp (trash) komedi/romantik-komedi filmlerinin unutulmaz ismi olmaya doğru giderken hala film çekmesini nasıl yorumlayabiliriz? Elbette ülke sinemasının ayakları üzerine oturmaması ve ucuz üretimin alışkanlık haline gelmesiyle… “Dünyanın En Güzel Kokusu”, kağıt üstünde Ömer Faruk Sorak’ın danışmanlığı, genel yönetmenliği ya da süpervizörlüğüyle bir kalitenin sözünü veriyor.
TRASH KOMEDİ FİLMLERİNİN UNUTULMAZ YÖNETMENİ OLUR MU?
Ancak bu vaadi Mustafa Uğur Yağcıoğlu ile yerine getirmek mümkün değil. “Sizi Seviyorum” (2009) gibi fantastik romantik-komedi, “Şov Bizınıs” (2010) ve “En Güzeli” (2015) gibi komedi filmlerinin ‘çöp’ eğilimiyle bilinen yönetmeni duruyor karşımızda. Bu sebeple de Cihan Gedik-Metin Dağ ikilisinden oluşan, biri TV’ci, diğeri belgeselci ‘görüntü yönetmeni ekibi’ gerçek bir faciaya yol açıyor.
Bunların çaylak rejisörle birliktelikleri ondan alışık olduğumuz ‘kafaların kaçırıldığı çerçeveler’, ‘kolay üretimi hissettirmeye çalışan zorlama geniş açılar’, ‘sallapati çalışmanın ürünü uzun planlar’ ve ‘çamur gibi renkler’ getiriyor. ‘Kurtarma yazılısı’na hazırlanmış bir öğrencinin işi gibi duran kurguya hiç girmeyelim.
HİKAYE “MÜKEMMEL PLAN”DAN ALINMIŞ
Kocaoğlu-Ünsal ikilisinin Amsterdam’daki ‘dergi çekimi’nin montaj sekansla karıştırılması bardağı taşıran son damlalardan. Açıkçası diyaloglar da hiç başarılı değil. Yağcıoğlu senaryo konusunda da tökezliyor bir kez daha. ‘Karaktersiz’ yola çıkan Kocaoğlu ile Ünsal’ın doğaçlama yaptığını, ya da ‘rol kes!’ emriyle hareket ettiğini görüyoruz.
Tüm bu teknik acemilikler sayesinde “Dünyanın En Güzel Kokusu”nun Jennifer Westfeldt’in “Mükemmel Plan”ından (“Friends with Kids”, 2011) alınan yan hikaye yoluyla beliren ‘yasal olmayan yarı-yeniden çevrim’ çabasını umursamayacak hale geliyoruz. Orada yıllardır arkadaş olan Westfeldt (Julie) ile Adam Scott’ın (Jason) bebek sahibi olma kararları ‘çok hikayeli bir romantik-komedi’nin bir parçasını oluşturuyordu. Burada ise iki karakterin üzerine giden bir ‘duygusal-dram’ var. Filmografisinde ‘çöp film arşivi’ yapmayı kafaya koyan Yağcıoğlu’nun halen üretmeyi sürdürmesi ise dehşet verici…