DAĞINIK PEHLİVAN BELGESELİ
14/04/2016 - Habertürk
|
FİLMİN NOTU: 3.3
|
Ülkemizde kurmaca filmlerde kullanılan ‘pehlivanlık’ meselesi bu kez bir belgesele konu oluyor. “Genç Pehlivanlar”, Şubat’ta Berlin Film Festivali’nde kazandığı ödülün hemen ardından vizyonda alıyor soluğu. Ama kamerayla güreşçi çocukların arasında rastgele dolaşmaktan başka bir şey yapmıyor.
Amasya Güreş Merkezi Yatılı Okulu, 26 çocuğun, pehlivanın hayatını yansıtmak için ne kadar uygun? Sinemamızda “Pehlivan” (1985) gibi kurmaca filmlerle bilinen bir alt türe bakıyor Mete Gümürhan. “Köprüdekiler” (2009), “Hayatboyu” (2013) gibi eserlerin ortak yapımcılığının ardından bu kez bir belgesel için reji koltuğuna geçiyor.
GÜREŞİN ‘YAĞ’ VE ‘BEDEN’ MESELESİNE BAKMAMIŞ
Açıkçası format gereği eğer adınız Gianfranco Rosi değilse, bu ‘gerçek olan’la ilgilenen alanda karakterler fazlalaştıkça yaptıklarınızdan sonuç almak da bir o kadar güçleşebilir. Dağılma riskiyle karşı karşıya kalırsınız. Bu sebeple burada da birden fazla ‘tip’e dönüşen çocuğun arasında rastgele dolaşmak profesyonel gözükmüyor. Steadicam kullanımı prodüksiyon olarak mantıklı.
Ama “Genç Pehlivanlar”, testosteron oranı yüksek spor dalının bu yönüyle ilgilenmemiş. Sadece bir sahnede göbekten gelen yağı gösterince gereksiz zaman kaybetmiş. Halbuki 90 dakikanın açılışı ve finalindeki büyük puntolu film adı ile bunun arkasından gelen müzik, bambaşka bir ton için söz veriyor. Fakat orta bölüm için bulunan yöntem vurucu olamıyor. 2.35:1 projeye ne kadar destek veriyor tartışılır. En azından bir eşcinsellik sorgusu, çıplaklık kullanımı beklerdik.
Amasya Güreş Merkezi Yatılı Okulu, 26 çocuğun, pehlivanın hayatını yansıtmak için ne kadar uygun? Sinemamızda “Pehlivan” (1985) gibi kurmaca filmlerle bilinen bir alt türe bakıyor Mete Gümürhan. “Köprüdekiler” (2009), “Hayatboyu” (2013) gibi eserlerin ortak yapımcılığının ardından bu kez bir belgesel için reji koltuğuna geçiyor.
GÜREŞİN ‘YAĞ’ VE ‘BEDEN’ MESELESİNE BAKMAMIŞ
Açıkçası format gereği eğer adınız Gianfranco Rosi değilse, bu ‘gerçek olan’la ilgilenen alanda karakterler fazlalaştıkça yaptıklarınızdan sonuç almak da bir o kadar güçleşebilir. Dağılma riskiyle karşı karşıya kalırsınız. Bu sebeple burada da birden fazla ‘tip’e dönüşen çocuğun arasında rastgele dolaşmak profesyonel gözükmüyor. Steadicam kullanımı prodüksiyon olarak mantıklı.
Ama “Genç Pehlivanlar”, testosteron oranı yüksek spor dalının bu yönüyle ilgilenmemiş. Sadece bir sahnede göbekten gelen yağı gösterince gereksiz zaman kaybetmiş. Halbuki 90 dakikanın açılışı ve finalindeki büyük puntolu film adı ile bunun arkasından gelen müzik, bambaşka bir ton için söz veriyor. Fakat orta bölüm için bulunan yöntem vurucu olamıyor. 2.35:1 projeye ne kadar destek veriyor tartışılır. En azından bir eşcinsellik sorgusu, çıplaklık kullanımı beklerdik.